FAQ: veelgestelde vragen over het reflectieprogramma

Deze pagina geeft een overzicht van de veelgestelde vragen rondom het software programma waarmee u kunt reflecteren op gedragsverandering.

Hoe zou het programma eruit moeten zien?

Het programma zou er als volgt uit moeten zien:

DeEersteStap-Belang_3

Is het programma geschikt voor verschillende besturingssystemen?

Nee, het programma werkt alleen op Windows.

Hoe moet ik het programma installeren?

Stap 1: Steek de USB-stick in uw computer en open hem. Als het goed is gebeurd dit vanzelf, maar het kan zijn dat u hem via Mijn Computer moet openen.
Stap 2: Dubbelklik op SleepcareSetup.exe, zodat het programma begint met installeren. De vervolg stappen zijn beschreven in de handleiding die naar u is opgestuurd. Mocht er iets niet duidelijk zijn, neem dan contact met ons op via sleepcare@uu.nl.

Het installeren van het programma lukt niet.

Het kan zien dat de virusscanner op uw computer het programma blokkeert. Het verschilt per virusscanner hoe dit verholpen kan worden. Vaak kun je in de virusscanner aangeven dat Sleepcare.exe te vertrouwen is. Mocht het niet lukken om deze instelling te vinden, neem dan contact op met de fabrikant van uw virusscanner of met ons, zodat we u kunnen proberen te helpen.

Een voorbeeld: Norton Virusscanner

foutmeldingNorton2

Het openen van het programma lukt niet.

Als u de onderstaande foutmelding krijgt, heeft u het programma waarshijnlijk niet geopend als administrator.
StoppedWorking
Klik met uw rechtermuisknop op het Sleepcare icoon en kies  ‘Als administrator uitvoeren‘. Sta vervolgens toe dat het programma wijzigingen aanbrengt aan uw computer door op ‘ja‘ te klikken.

RunAsAdministrator2

Er is nooit een coach geweest.

FatalEcoachExceptionAls u de melding ‘fatal ecoach exception’ krijgt, kijk dan of het programma Vizard 3.0 op uw computer is geïnstalleerd.
U kunt op de volgende manier kijken of Vizard op uw computer staat:

  • Ga naar Start
  • Ga naar het Configuratiescherm
  • Ga naar Programma’s en onderdelen
  • Zoek in de lijst of Vizard 3.0 erbij staat

Als dat niet het geval is, dan kunt u Vizard downloaden via deze link: http://www.worldviz.com/support/download. Klik op download en doorloop alle stappen, zoals ook in de handleiding beschreven staan.
VizardLosDownloaden

De coach is verdwenen.

Zie oplossing 1 en 2 bij het kopje ‘De coach praat niet meer’.

De coach praat niet meer.

Controleer of het geluid van de computer aan staat.

Als de coach nooit heeft gepraat controleer dan of het programma Vizard 3.0 op de computer is geïnstalleerd. Om hierachter te komen, klik op ‘Start’ en ga naar het ‘Configuratiescherm’. Kies vervolgens ‘Programma’s’ en kijk in de lijst of Vizard 3.0 daarbij staat. Mocht dat niet het geval zijn, neem dan contact met ons op via sleepcare@uu.nl.

Oplossing 1: Sluit de applicatie af via het kruisje of via de ‘verlaat de applicatie’ knop. Als u de applicatie dan weer opnieuw opstart is de coach er waarschijnlijk weer.

Oplossing 2: Sluit het programma af. Ga naar taakbeheer van Windows (bijvoorbeeld door op ctrl+shift+esc te drukken). Klik op het tabblad processen. Zoek en selecteer vervolgens winviz.exe. En klik dan op proces beëindigen. Start het programma vervolgens opnieuw op.Taakbeheer



Universiteit Utrecht logo TU Delft logo UvA logo